Děti jsou dnes ve školách – s ohledem na dlouhotrvající pandemickou situaci – častěji úzkostné, depresivní nebo ztrácí motivaci se učit. A o to víc se projevuje akutní nedostatek speciálních pedagogů nebo školních psychologů. Ti jsou pro žáky mnohdy jedinou pomocí, jíž se jim dostane.
Ministr školství Petr Gazdík (STAN) sice plánuje od září letošního roku nasměrovat evropské dotace právě na tyto služby, ale než se tak stane, navýšili jsme školám finanční prostředky sami.
Dodatečné finance bude moci každá škola použít buď na služby školního psychologa či speciálního pedagoga, nebo je mohou ředitelé využít na financování výjezdu žáků mimo Prahu, který přispěje k obnově sociálních vztahů a zlepší jejich psychickou i fyzickou kondici.
Dalším projektem, který může školám pomoci aktuální situaci řešit, jsou Trenéři ve škole. Ti pomáhají přímo při výuce tělesné výchovy a ukazují učitelům moderní metody, jak se s žáky dá v rámci sportu pracovat. Pro děti se tak mnohdy opovrhovaný tělocvik najednou stává místem pro opravdové sportovní i mentální vyžití. A o to jde především.
Převzato z měsíčníku „Praha 10“, březen 2022.
email: david.kaspar@praha10.cz